Мы в Telegram
Добавить новость
< >
Апрель 2012
Май 2012
Июнь 2012
Июль 2012
Август 2012
Сентябрь 2012
Октябрь 2012
Ноябрь 2012
Декабрь 2012
Январь 2013
Февраль 2013
Март 2013
Апрель 2013
Май 2013
Июнь 2013
Июль 2013
Август 2013
Сентябрь 2013
Октябрь 2013
Ноябрь 2013
Декабрь 2013
Январь 2014
Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014
Май 2014
Июнь 2014
Июль 2014
Август 2014
Сентябрь 2014
Октябрь 2014
Ноябрь 2014
Декабрь 2014
Январь 2015
Февраль 2015
Март 2015
Апрель 2015
Май 2015
Июнь 2015
Июль 2015
Август 2015
Сентябрь 2015
Октябрь 2015
Ноябрь 2015
Декабрь 2015
Январь 2016
Февраль 2016
Март 2016
Апрель 2016
Май 2016
Июнь 2016
Июль 2016
Август 2016
Сентябрь 2016
Октябрь 2016
Ноябрь 2016
Декабрь 2016
Январь 2017
Февраль 2017
Март 2017
Апрель 2017
Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017
Сентябрь 2017
Октябрь 2017
Ноябрь 2017
Декабрь 2017
Январь 2018
Февраль 2018
Март 2018
Апрель 2018
Май 2018
Июнь 2018
Июль 2018
Август 2018
Сентябрь 2018
Октябрь 2018
Ноябрь 2018
Декабрь 2018
Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020 Февраль 2020 Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024
1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30

Поиск города

Ничего не найдено

Райнер Вернер Фассбіндер. Знайомство з фільмографією

0 13

Пензенцам рассказали, когда сделают дорогу от деревни "Трескино" до села "Сумы"

В Николаеве раздался взрыв – он не связан с воздушными атаками РФ, – мэр

В "Укренерго" розповіли, чи будуть влітку відключення електроенергії

Стал известен график отключений телерадиопередач в Карелии

Розповідаємо про те, чому режисер Райнер Вернер Фассбіндер був справжньою суперзіркою, як він змінив ставлення німецьких глядачів до рідного кіно і історії країни і з яких картин треба почати знайомство з його фільмографією.Серед режисерів-класиків першого ряду Фассбіндер - найменш відомий і вивчений. Почасти справа в тому, що в його фільмографії немає загальновизнаного хрестоматійного шедевра на кшталт «Персони» Бергмана або стрічки «Рашьомон» Куросави. Важливіше інше: незручні, колючі, очевидно, небагаті фільми німецького режисера начебто пручаються глядачеві, не бажаючи його любові. Але уважне ставлення до фільмів РВФ (Фассбіндера, як Жан-Люка Ґодара, шанувальники звуть ініціалами) дозволяє побачити в них протилежне прагнення. Воно виражено в назві однієї з його картин - «Я тільки хочу, щоб ви мене любили». Фассбіндер, на відміну від його ровесників по «новому німецькому кіно», які вважали, що німецький режисер морально зобов'язаний бути аутсайдером, хотів бути популярним, глядацьким, мейнстрімним автором.До того ж Фассбіндера часто зображують відщепенцем і бунтарем. Так воно в чомусь і було. Режисер одягався як рок-зірка (військові чоботи, косуха, чорні окуляри) і постійно ставав героєм жовтої преси. Наприклад, велика частина бюджету «Заміжжя Марії Браун» пішла на те, щоб викупити у папараці компрометуючі фото з готельного номера Фассбіндера. Його знали всі, і він дратував усіх - і лівих, і консерваторів (кілька його робіт були піддані жорсткій цензурі).Але богемний спосіб життя, робота на знос і зловживання психоактивними речовинами не заважали професійній ефективності Фассбіндера, який сам продюсував свої роботи і прагнув до окупності. Перший повнометражний фільм зняв у 24 роки, помер в 37, але встиг поставити більше 40 картин, 2 телесеріали і 24 вистави. Починаючи з дебютних «Страх з'їдає душу» і «Богів чуми», режисер шукав можливість національного німецького кіно, при цьому черпаючи натхнення в Голлівуді. Для післявоєнного покоління німців (саме до нього належав Фассбіндер, який народився через кілька тижнів після капітуляції рейху) сама ідея чогось національного була дискредитована гітлерівським режимом. Колеги РВФ прагнули до інтернаціоналізму, про що прямо говорили підписанти оберхаузенського маніфесту 1967 року. Але не він сам.Що дивитися і в якому порядку«Лілі Марлен»Найбільш голлівудський фільм Фассбіндера (і німецького кіно 1980-х).Головною темою для створюваного ним німецького кіномейнстріму Фассбіндер зробив саме травму нацизму. Більшість співвітчизників режисера цього питання вважали за краще не торкатися, але Фассбіндер зрозумів, що без конфронтації з минулим, принципово витісненим з буржуазної німецької культури 1970-х, нову ідентичність не побудувати. Його головний, найуспішніший фільм - «Заміжжя Марії Браун» (збори - 4 млн марок вдома і 1 млн доларів в Штатах, прокат в 25 країнах світу, включаючи НДР!) - наполегливо на зрозумілому прикладі однієї сім'ї проводив безперервний зв'язок між ілюзіями військового часу, травмою поразки (військової і моральної) і споживчим раєм, які настали в 1950-ті.Розкривши для післявоєнної Німеччини її власну історію, Фассбіндер змінив німецьке кіно. Відразу ж після успіху «Заміжжя» були зняті «Бляшаний барабан» Шльондорфа (переможець Канн) і «Підводний човен» Петерсена (шість номінацій на «Оскар»). У 1984-му на телебаченні починається показ знаменитої саги Едгара Райта «Батьківщина», в якій історія Німеччини показана через кілька поколінь однієї родини з Рейнської області. Поступово історична перспектива в німецькому кіно перестала залучати інвесторів і глядачів, але формат жанрового високобюджетного фільму успішно працював всі 1980-і.Один з останніх фільмів РВФ, «Лілі Марлен», знятий безпосередньо про Другу світову. Режисер знайшов сюжет, в якому історія нацизму виявилася міцно пов'язана із сентиментальним і національним. Ім'я з назви - назва пісні, яку обожнювали солдати по обидві сторони фронту (настільки, що в 1943-му її перевели на англійську). З одного боку, це всенародний ностальгічний шлягер про любов, з іншого - знаряддя нацистської пропаганди, яка використала пісню для підняття бойового духу солдатів. Такою двозначністю відзначений весь сюжет фільму, в якому співачка Віллі паралельно допомагає єврейському Опору і виступає на концертах перед нацистською елітою, а також зустрічається з Гітлером (за кадром).Зразком для Фассбіндера тут виявляються американці. Режисер, великий шанувальник старого Голлівуду, в «Лілі Марлен» хотів досягнути пишності американського кіно 1950-х (яке, не забуватимемо, дуже багатьом зобов'язане німецьким емігрантам). Сюжет скаладаэться із захоплюючих поворотів і мелодраматичних подробиць. І - парадокс - найбільш німецький з фільмів Фассбіндера знятий англійською мовою з міжнародним акторським складом, а потім переозвучений. Це надає «Лілі Марлен» відчуття умовності: кіно немов зависло між двома світами.«Сум Вероніки Фосс»Кращий фільм режисера, концентрат жіночої теми в його кіно. У Німеччині Фассбіндера жіноче обличчя. Втім, якщо говорити про «Заміжжя Марії Браун», «Лолу» і «Сум Вероніки Фосс», то потрібно зробити уточнення: мова йде не просто про Німеччину, а про Західну Німеччину - державу, в якій пройшло все життя режисера. Дія цих картин розгортається в ФРН часів післявоєнного економічного дива, і Фассбіндер розкриває неясну розгубленість і меланхолію нації, яка намагається забути про своє минуле в затишному благополуччі сьогодення.Марія Браун - сильна жінка, яка намагається знайти щастя в післявоєнній ФРН. Трагічний фінал фільму (Фассбіндер не режисер хепі-ендів) розгортається на тлі національного тріумфу та єднання: збірна Західної Німеччини, яка тільки недавно допущена до міжнародних змагань, виграє чемпіонат світу з футболу 1954 року.Лола - співачка і повія, свідок і учасниця корупційних схем невеликого баварського містечка. Аморальне підгрунтя економічного дива показане через звернення до роману «Учитель Гнус» Генріха Манна і його екранізації - «Блакитного ангелу» з Марлен Дітріх; Фассбіндер змінює обставини сюжету і переносить його в 1950-ті.А передостанній фільм режисера, «Сум Вероніки Фосс», розповідає про актрису, яка вийшла в тираж. Вона була зіркою нацистського кіно і, за чутками, коханкою Геббельса, але не знайшла собі місця в новій реальності, як Глорія Суонсон в «Бульварі Сансет» Біллі Вайлдера. Естетська, хвороблива стрічка «Сум Вероніки Фосс» представляє Фассбіндера в його кращій режисерській формі. Прагнення до пишності, характерне для його пізніх робіт, тут відтінене строгістю чорно-білого зображення, в якому характери і ситуації виглядають загостреними і очищеними від зайвого.Я тільки хочу, щоб ви мене любилиІдеальний приклад соціального кіно, знятого для ТВ.Фассбіндер знімав не тільки про минуле. Джерелом натхнення для нього могло стати що завгодно аж до кримінальної хроніки; часто режисер знаходив драматургічний матеріал в обивательському непомітному житті. У європейському кіно 1970-х такий підхід взагалі був популярний: італійські колеги Фассбіндера випускали лівацьке кіно про несправедливість капіталістичного ладу, про пролетарів в це десятиліття знімав і його кумир Жан-Люк Ґодар («Все добре»). Відчай робітничого класу, що живе в пастці товарно-грошових відносин, Фассбіндер зафіксував в ряді камерних фільмів - «Кохання холодніше смерт», «Продавець чотирьох пір року», «Кулачне право свободи», «Я тільки хочу, щоб ви мене любили» .Барвиста назва картини з ходу заявляє підгрунтя вчинків героя. «Я тільки хочу» розповідає про молодого робітника Петерса, який дуже хоче всім подобатися. Але, як ми знаємо, всім подобається тільки червонець, і Петер про це теж здогадується. Заради поваги оточуючих, а головне, для того щоб мама і дружина були задоволені, він залазить в борги і вимотує себе роботою заради додаткових грошей. У песимістичному трактуванні Фассбіндера капіталізм поширює свій руйнівний вплив на всі сфери людського життя. Навіть любов поневолена їм і зведена до фінансових транзакцій.«Страх з'їдає душу»Ремейк голлівудської мелодрами. Теж із соціальним підтекстом.На узбіччі суспільства відбувається і дія стрічки «Страх з'їдає душу» - одного з кращих фассбіндерівських фільмів. Тут режисер говорить про справжнє почуття, хоча і вкрай незвичайне, таке, що саме слово «любов» для опису сюжету здається незадовільним. Зроблений в перерві між зйомками двох фільмів про жахи патріархату - гротескної, майже комедійної «Марти» і костюмної трагедії «Еффі Бріст Фонтані», - «Страх з'їдає душу» розповідає історію союзу старіючої німецької прибиральниці і молодого іммігранта з Марокко. Їх не об'єднує нічого, окрім самотності, і цей дивний роман для обох героїв стає засобом протистояти байдужості світу.«Страх з'їдає душу» - дуже вільний ремейк фільму Дугласа Сірка «Все, що дозволено небесами». У голлівудській картині багата старіюча вдова закохується в молодого садівника, що викликає невдоволення її дітей і друзів. У Фассбіндера навколишні так само різко реагують на зв'язок німкені Еммі і африканця Алі: фашизм, нагадує РВФ, не зник в 1945 році, а тільки зачаївся. Але мезальянс для Фассбіндера стає ще і драматургічним засобом. Романтичні перешкоди (в цьому випадку це і вік, і культура, і мова) - обов'язковий елемент улюбленого для Фассбіндера жанру мелодрами. Барвисті фільми Сірка з їх емоційним напруженням, драматичними поворотами і чуттєвої кольоровою гамою були одним з головних джерел натхнення для Фассбіндера - не тільки в «Страх з'їдає душу», але і в «Марті», «Кулачному праві свободи» і «Лолі».«Гіркі сльози Петри фон Кант»Камерне квір-кіно. Досить театральне.Фассбіндер, який не приховував своєї бісексуальності, одним з перших почав в своїх роботах аналізувати становище ЛГБТ в європейському суспільстві. «У рік тринадцяти місяців» - історія трансгендерною жінки, для якої перехід фактично стає вигнанням з бінарної соціальної і культурної системи. «Кулачне право свободи» - трагедія молодого робітника Фокса, життя якого руйнує великий виграш в лотерею. Фокс - гей, а до загибелі його приводять буржуазні дружки: в квір-тусовці діють ті ж закони експлуатації, що і у великому світі. Нарешті, останній фільм Фассбіндера - екранізація культового гей-роману Жана Жене «Керель», кримінальної портової антиутопії.У «Гірких сльозах Петри фон Кант» сходяться дві магістральні лінії творчості РВФ - жіноча і квір. Тут в кадрі немає жодного чоловіка, сюжет - історія жіночого любовного трикутника. Це перший фільм Фассбіндера, зроблений під впливом Сірка, і тут в його естетиці з'являється кемп, який є важливим елементом квір-культури. Але холодна, відсторонена акторська подача нагадує про те, що РВФ починав в експериментальному театрі.Театральна кемпова умовність «Гірких сліз» дозволяє Фассбіндеру описати неіснуючий світ досконалої свободи, де кожен, а точніше, кожна, може як завгодно проявляти свою сексуальність. Взагалі-то, в реальній Німеччини 1970-х гомосексуалім доводилося щосили відбиватися від звинувачень у «збоченості». Але в багатьох фільмах Фассбіндера це питання вже вирішене, сексуальність персонажів там не є проблемою - ні для них, ні для оточуючих, ні для самого режисера. Героїні «Гірких сліз» абсолютно вільні у своєму приватному житті, в тому числі вільні бути звичайними німкенями зі звичайними проблемами. А проблеми для Фассбіндера завжди соціальні: драма Петри і її подруг будується навколо владних і економічних відносин в сім'ї та парі. Героїні багато говорять про кризу шлюбу, сваряться, миряться, ревнують, маніпулюють і егоїстично використовують соціальне і фінансове становище партнерів для досягнення корисливих цілей.«Третє покоління»Гострополітичний фільм, що критикує всіх.Кумир Фассбіндера - Ґодар - розрізняв «політичне кіно» і «кіно, зняте політично»: перше використовує суспільні відносини як тему, друге не розповідає і описує, а приймає політичні принципи як свої власні. Фільму, «знятому політично», не обов'язково спеціально акцентувати соціальні проблеми. Так що це визначення можна дати і стрічці «Страх з'їдає душу», і навіть фільму «Чому збожеволів пан Р?», Де про політику взагалі не говорять. У цій дивній для Фассбіндера картині, що знята спільно з Міхаелем Фенглером, добропорядний громадянин перетворюється на вбивцю без якоїсь ясної причини - просто тому, що буржуазне, «правильне» життя для людини нестерпне. Це відчуття нагнітається весь фільм, що складається зі сцен тужливого побуту і пустопорожніх розмов.Прямо говорити про актуальні теми Фассбіндера змусила криза 1977 (ліві радикали з RAF зробили ряд гучних політичних вбивств, їх лідери, включаючи Андреаса Баадера і Ульрику Майнхоф, загинули у в'язниці за загадкових обставин). РВФ взяв участь в колективному фільмі «Німеччина восени». В одному з епізодів сам режисер в кадрі обговорює події з матір'ю, таким чином зіштовхуючи особистий і політичний (у Фассбіндера вони завжди пов'язані).Через рік він випустив «Третє покоління» про терористичний осередок (в назві, можливо, мається на увазі нове покоління лівих радикалів, які прийшли в рух після того самого 1977го, коли основна маса бойовиків другого покоління RAF була вбита або заарештована). Це складний багатофігурний фільм, в якому режисер займає незручну позицію поза сутичкою. Державні чиновники в ньому показані як провокатори, які використовують сліпу енергію молодіжного бунту в своїх політичних цілях. А ліві активісти виставлені групою буржуа, страшенно далеких від народу, вони проводять час за грою в «Монополію» і без кінця цитують один одному розумні книжки. Як і всім іншим героям всесвіту Фассбіндера, їм не вистачає любові і здатності любити - фільм починається з посвяти «тим, хто по-справжньому любить, тобто, ймовірно, нікому».«Світ на дроті»Дуже дивний sci-fi, перший кіберпанк в історії кіно.На початку кар'єри Фассбіндер говорив, що чергує «фільми про буржуа» і «фільми про кіно». Під другими він мав на увазі гру з жанрами і омажи улюбленим кінематографістам, тобто неонуар «Боги чуми» і «Американський солдат», а також вестерн «Вайті». Є у нього і фільм про кінозйомки - «Застереження святий блудниці», де колектив вигаданої картини «Батьківщина або смерть» в очікуванні режисера віддається розпусті (здорові відносини в будь-якій групі людей, за Фассбіндером, неможливі).До «фільмів про кіно» відноситься ще й «Світ на дроті» - єдиний досвід РВФ в жанрі наукової фантастики. Двухсерійна екранізація роману Даніеля Галуйе розповідає про систему віртуальної реальності «Сімулякрон», населеної «індивідуальними одиницями», що не відрізняються від живих людей. Картина Фассбіндера наповнена екранами і дзеркалами, в яких реальність виглядає хиткою; герой «Світу на дроті» скоро починає підозрювати, що вже знаходиться всередині «Сімулякрона». Це пророчий фільм, який на 26 років випередив «Матрицю». Але для самого Фассбіндера віртуальна реальність - реалізація «міфу тотального кіно», тобто кіно, щоповністю копіює справжній світ. Втім, не факт, що в постмодерністському всесвіті Фассбіндера щось можна назвати справжнім.

Читайте также

В тренде на этой неделе

В Николаеве раздался взрыв – он не связан с воздушными атаками РФ, – мэр

Госавтоинспекция проверила жалобы водителей на камеру

Загрузка...

Загрузка...
Новости последнего часа со всей страны в непрерывном режиме 24/7 — здесь и сейчас с возможностью самостоятельной быстрой публикации интересных "живых" материалов из Вашего города и региона. Все новости, как они есть — честно, оперативно, без купюр.



News-Life — паблик новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, тематического отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. News-Life — ваши новости сегодня и сейчас. Опубликовать свою новость в любом городе и регионе можно мгновенно — здесь.
© News-Life — оперативные новости с мест событий по всей Украине (ежеминутное обновление, авторский контент, мгновенная публикация) с архивом и поиском по городам и регионам при помощи современных инженерных решений и алгоритмов от NL, с использованием технологических элементов самообучающегося "искусственного интеллекта" при информационной ресурсной поддержке международной веб-группы 123ru.net в партнёрстве с сайтом SportsWeek.org и проектом News24.


Владимир Зеленский в Украине


Светские новости



Сегодня в Украине


Другие новости дня



Все города России от А до Я